Konya Ziyaretinin Ardından…

Hz. Mevlana’nın manevi huzuruna ve Anadolu Selçuklu‘nun Başkenti’ne, Düşün Taşın Derneği Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Selim Çavuş, Genel Sekreter ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak ben, Yönetim-Denetim Kurulu Üyelerimiz Aynure Muratoğlu Hilal Bayram ve İsmail Kaya ile birlikte 28 Şubat – 1 Mart’ta bir ziyaret gerçekleştirdik.

ismail ünlü (5)

Ziyaret edeceğimiz şehir Konya olunca hazırlıklara neredeyse 1 ay önceden başladık. Resmi temaslarımız için randevular aldık, ziyaret edeceğimiz sivil toplum kuruluşları ile temasa geçtik ve Konya’da gerçekleştireceğimiz projeler için hazırlıklarımızı tamamladık.

Aslında Konya ziyaretimizin temelini oluşturan 2 farklı amacımız vardı. Birincisi Düşün Taşın Derneği Konya Temsilcimiz Fatih Numan Turan’ın Konya’da organize edeceği Üniversite Temsilcilerimiz ile 9 ilde eş zamanlı gerçekleştireceğimiz Toplu Kitap Okuma Günleri’nin Konya ayağında oradaki üniversiteli arkadaşlarımız ile buluşmak ve etkinliğe katılmaktı.

İkincisi ise Düşün Taşın’ın olarak bizlerden kitap talep eden Konya Meram Necati Bey Ortaokulu’na kitap bağışında bulunmaktı. Bu iki temel amaç etrafında Konya ziyaretimizi çok daha verimli hale getirmek için Konya’da bulunan STK’lardan, İl Milli Eğitim Müdürü’nden, Konya Valiliği’nden, Konya Bilim Merkezi’den randevular aldık.

Aile Ziyareti

27 Şubat Cuma akşamı başladığımız Konya yolculuğumuzun ilk durağı Denetim Kurulu Üyemiz ve Proje Ekibi Liderimiz İsmail Kaya’nın Gebze’de misafiri olduk. Ailesini ziyaret ettik hayır duasını aldık.

Bir Dernek Düşünün  Tıpkı Bir Dost Gibi…

Sıra dışı ve eğlenceli bir yolculuktan sonra 28 Şubat Cumartesi sabahı Konya’ya vardık. İlk ziyaret edeceğimiz kurum bir medeniyet ve vakıflar şehri olan Konya’nın en güzide derneklerinden biri olan Dost Eli Derneği oldu.

ismail ünlü (1)

Neredeyse 30 yıllık bir geçmişi olan ve Konya’dan dünyanın dört bir tarafına yayılan yardım faaliyetleri ile bizleri hem şaşırttı hem de inanılmaz mutlu etti. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Seçer Bey ve Yönetim Kurulu Üyeleri ile birlikte 5 katlı bir kompleksten oluşan dernek binasını gezdik, yardım faaliyetleri hakkında bilgi aldık.

Yapılan yardımları ve verilen hizmetleri dinledikçe ülkemiz adına gurur duyduk. 30 yılın vermiş olduğu bir tecrübe ile Sosyal Yardımın nasıl olması gerektiğine dair öyle ince düşünülmüş prensipler gördük ki ağzımız açık kaldı.

Dost Eli Derneği tek şube olarak Konya’da faaliyet göstermesine rağmen başta Konya içinde ve çevre illerde olmak üzere büyük hizmetlere vesile olmuş. Binlerce insanın kalbine dokunmuş. Dernek, gıda yardımlarından tutunda, Afrika’da su kuyularına, eğitim kurumlarından, eşya-giyecek yardımlarına, kalacak yer hizmetlerinden, burs hizmetlerine, Türkçe eğitiminden, Arapça, İngilizce vb eğitimlere… Daha sayamadığımız, neredeyse sosyal yardımın tüm alanlarında insanlığa hizmet veriyor.

Konya’da tek şube olarak çalışan böyle bir derneğin var olduğunu bilmek beni oldukça şaşırtsa da ülkemiz ve milletimiz adına inanılmaz mutlu etti. Bizleri pansiyonlarında ağırlayan güler güzlü, tatlı dilli gönül verenleri ile bizlerle ilgilenen Konya Dost Eli Derneği’ne buradan bir kez daha teşekkür ediyorum.

Resmi Temaslar

İl Milli Eğitim Müdürümüzü ziyaret ederek önümüzdeki süreçte Konya’da gerçekleştireceğimiz etkinlik ve projelerimizi anlattık. İl Milli Eğitim Müdürümüzden bu konuda destek istedik.

ismail ünlü (2)

Daha sonra Konya Vali Yardımcımız ile görüşmek üzere Konya Valiliği’ne geçtik. Konya Vali Yardımcımız Sayın Bekir Yılmaz bizleri makam odasında kabul etti.

Başkanımız Sayın Selim Çavuş, vali yardımcımıza dernek çalışmalarımız ve önümüzdeki süreçte hayata geçireceğimiz Türkiye Hızlı Okuyor Projesi ve Kelebek Etkisi Liderlik Projesi hakkında bilgi verdi.

Konya Bilim Merkezi

Konya ziyaretimizin en sıra dışı mekânı ise Türkiye’nin en önemli merkezlerinden biri olamaya aday Konya Bilim Merkezi’ydi. Konya’nın Ankara girişinde bulunan ve sıra dışı mimarisi ile dikkat çeken Konya Bilim Merkezi Kompleksi ülkemiz adına gurur verici bir eser.

ismail ünlü konya bilim merkezi

TÜBİTAK ve Konya Büyük Şehir Belediyesi’nin ortak projesi olan Konya Bilim Merkezi’nde 7’den 70’e herkese hitap eden çalışmalar yapılıyor, sergiler açılıyor, eğitimler veriliyor, deneyler yapılıyor, uygulamalı keşifler yapılıyor.

Kısacası günlük hayatta kullandığımız bütün keşiflerin orada bir uygulamasına rastlıyorsunuz.

Gözlem evi, Planetaryum’u, oyun alanları, çalışma ofisleri, okuma salonları, sergi alanları ve donanımlı çalışan kadrosu ile Konya Bilim Merkezi bizlere inanılmaz bir deneyim yaşattı.

konya bilim merkezi ismail ünlü

Cumartesi gününü Konya Bilim Merkezi’nde noktaladıktan sonra akşam yemeğini lezzeti dünyaya yayılmış etli ekmek ile taçlandırdık.

İnsanın böyle samimi dostları ile bir arada olduğu bu sofrada fiziki doyumun yanı sıra manevi bir duyuma da ulaştık. Geceyi ise közde kahve ve çay eşliğinde hoş sohbet ile noktaladık.

Minik Yüreklere Dokunduk

Konya’ya asıl geliş amacımızı giriş kısmında belirtmiştim. Pazar gününü derneğimizin kuruluş amacını ortaya koyan ve bizleri de en çok mutlu eden iki güzel çalışmaya ayırmıştık. Geleneksel Konya kahvaltısı ile güne başladıktan sonra minik yüreklerle buluşmak için yola çıktık.

Necati Bey Ortaokulu öğrencilerinin talepleri doğrultusunda derneğimize bağışlanan 400 kitabı öğrencilerle buluşturmak için yola çıktık. Bu buluşma benim için çok daha fazla heyecan vericiydi.

Çünkü 6 yıllık gönüllülük çalışmalarımda daha önce öğrencilerle Kitap Bağışı noktasında temasım olmamış onların mutluluğunu paylaşmamıştım. Öğrencilere farklı kurumlardan eğitimler vermiştim ama kütüphane kurmak için öğrencilerle birlikte olmamıştım.

Okula gittiğimizde öğrenciler hafta sonu olmasına rağmen kursları olduğu için dersteydi. Biz kitapları okulun 20 metrekarelik kütüphanesine çıkardık ve birazdan gelecek öğrencilerimiz için hazırlık yaptık. Teneffüs zili çaldı ve öğrencilerimiz kütüphanenin kapısında toplandı. Bizde ayrı bir heyecan öğrencilerde ayrı bir heyecan vardı.

İlk önce öğrencilerimiz ile tanıştık onlara derneğimizden ve çalışmalarımızdan bahsettik. Güler yüzlü öğrencilerimiz ile kütüphanenin içine girdiğimizde herkeste ayrı bir mutluluk vardı. Onlardan hafta da 1 kitap bitirme sözü alarak fotoğraf çektirdik.

Kütüphaneye kitapları istifledikten sonra ayrılık vakti gelmişti. Okul bahçesine doğru yol aldığımızda bahçede oynayan minik yürekler etrafımızı sardı ve onlarla sohbet ettik bol bol fotoğraf çektirdik. Birçok farklı duyguyu birlikte yaşadığımız bu buluşma bizleri inanılmaz motive etti.

Kitap Okuma Günleri – Konya

9 İlde eş zamanlı olarak Üniversite Temsilcilerimiz ile gerçekleştirdiğimiz Toplu Kitap Okuma Günleri’nin Konya ayağında tarihi bir mekânda Konya Selçuk Üniversitesi Öğrencileri ve Akademisyenlerinin olduğu etkinlikte bir araya geldik.

Amaç kitap okumak olunca samimi insanların olduğu bir ortam oluştur kısa sürede. İlk kez o etkinlikte karşılaştığımız ve tanıştığımız genç akranlarımız ile kısa sürede kaynaştık.

ismail ünlü (4)

Uzun zamandır Kitap Okuma Günleri’nin Moderatörlüğünü yapmama rağmen ortamın sıcaklığı benimde rahat bir şekilde etkinliği yönetmeme vesile oldu.

Hepsi pırıl pırıl öğrenci arkadaşlarımız ile 40 dakikalık sessiz bir okumadan sonra yine 40 dakika planladığımız fakat 1 saati bulan bir sohbet eşliğinde okuduğumuz kitaplarımızı paylaştık.

Bir birinden güzel kitapların paylaşıldığı bu etkinlikte arkadaşların samimiyeti ve hoş sohbeti Konya ziyaretimizin en güzel anlarından birisini daha yaşamış olduk. Toplu fotoğraf çekimi ve noktaladığımız Kitap Okuma Günleri’nden sonra Hz. Mevlana’nın huzuruna doğru yola çıktık.

Hz. Mevlana’nın Huzurunda…

Artık Konya’ya veda vakti yaklaşıyordu. İlk gün kısa bir kavuşma ziyareti gerçekleştirdiğimiz Hz. Mevlana’nın huzuruna bu kez veda için geldik. Manevi huzurda görevlerimizi yaptık, dualarımızı ettik. Manevi atmosferin vermiş olduğu huzur ile ziyaretimiz boyunca dillerimizden dualar eksik olmadı.

Hz. Mevlana’nın “Ne olursan ol yine gel” çağrısına kulak veren yerli yabancı birçok insan huzura gelmiş ziyaret gerçekleştiriyor, dualar ediyordu. Bizler de son dualarımızı ettik ve huzurdan ayrıldık.

ismail ünlü (3)

İki günlük Konya ziyaretimizde bizlere mihmandarlık yapan Düşün Taşın Derneği Konya Selçuk Üniversitesi Temsilcimiz Fatih Numan Turan ve Zahide Aydoğdu’ya, teşekkür ediyorum.

Ayrıca, bizleri Konya’da ziyarete gelen 2 yıl üst üste Afyon Kocatepe Üniversitesi temsilciliğini yaparak başarılı organizasyonlara imza atan Mükremin Okur’a ve çıkaracağı kitabın hazırlıklarını yapan Düşün Taşın Derneği’nin Konya Selçuk Üniversitesi ilk temsilcisi olan İbrahim Toprak’a a ayrıca teşekkür ediyorum.

Birçok güzelliği birlikte yaşadığımız ekip arkadaşlarım ile tekrar İstanbul’a doğru yola çıktığımızda geriye manevi mutluluğun yanı sıra geleceğe dair büyük bir umut kaldı.