Av Mevsimi- Film Analizi- Vizyon Film (3)

Türk Sineması ve Yavuz Turgul

Yavuz Turgul İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Gazetecilik Enstitüsü mezunudur. Uzun süre Ses dergisinde çalıştıktan sonra 1976’da Ertem Eğilmez’in desteğiyle Arzu Film‘e senaryo yazmaya başladı.

İlk kez Sultan filminin senaryosu ile dikkat çekti. Daha sonra Türk Sinemasının Kült Filmleri olan Çiçek Abbas ve Züğürt Ağa filmleri ile başarısını devam ettirdi.

1984 yılında, Fahriye Abla ile yönetmenliğe başladı. Muhsin Bey ve Gölge Oyunu filmlerinin ardından, Yavuz Turgul’u duayen yapan 1996 yılında izleyici rekorları kıran Eşkıya filmini çekti ve başarısını en üst düzeye çıkardı. Film o yıl Türkiye’den Oscar’a aday gösterildi.

Senaristliğini ve yönetmenliğini üslendiği Gönül Yarası adlı filmi yaptı. Gönül Yarası, aynı yıl Türkiye’den Oscar adayı olarak gösterildi. Kabadayı filmi de izlenme rekorları kırmıştır. Son olarak Çektiği film ise Av Mevsimi’dir

Av Mevsimi

Yavuz Turgul’un Türk sinemasına kazandırdığı kült filmlerden bir tanesi olacak. Yavuz Turgul’u “Sosyolojik Polisiye” film kavramını yapmış olduğu bu film ile Türk Sinemasına kazandırdı diyebiliriz.

Film de ne Hollywood etkisinden söz edilebilir nede başka bir akımın etkisinden. Film tamamı ile bizim toplum yapımızdan esinlenen karakterleri yansıtıyor.

Karakterler tamamen bizim ülkemize ve bölgelerimize has insanlarımızdan oluşuyor. Film de Akdenizlisi, Karadenizlisi ve Doğulusu olmak üzere çok farklı karakter özellikleri barındırılıyor. Bu bölge insanımızın büyük şehirdeki kendi dünyaları senaryoda başarılı bir şekilde işlenmiş.

Filmin Senaryosu

Filmin senaryosu çok özel ve çok özgün, daha önce Türk Sinemasında bu tarzda bir film izlememiştim. Filmi izlerken her karakterin senaryo içerindeki konumlandırılmasını çözmeye çalışıyorsunuz ve film sizi belli bir yerden sonra içine çekiyor. Sürükleyici bir hikayenin içerisinde karakterlerin kendi dünyaları, aile ve iş yaşantıları başarılı bir şekilde anlatılmış.

Oyuncuların filmdeki başarısı gerçekten inanılmaz. Film de bu kadar büyük oyuncuların bir araya gelmesinden kaynaklanan bir uyum söz konusu. Bu nedenle Şener Şen, Cem Yılmaz ve Çetin Tekindor’un müthiş bir performans sergilemişler. Belki de kendilerini en iyi yansıttıkları rollerden bir tanesini oynamışlardır.

Filmin Oyuncuları ve Karakterleri

Filmin bütün oyuncularını çok profesyonel bir “Sosyolojik Polisiye” Filminin altına imza attıkları için kutlamak gerekiyor. Filmde özellikle Cem Yılmaz ve Şener Şen üzerinde durmak istiyorum. Cem Yılmaz hep ünlü komedyen olarak anılır ve hep komik filmleri ile anımsanır. Bu filmde Cem Yılmaz çok ciddi bir rolde kendini gösterme fırsatı yakalamış ve bunun altından da başarılı bir şekilde kalkmış.

Cinayet büro amiri olarak Şener Şen ile birlikte çok iyi bir rol paylaşımı yapmışlar. Deli idris rolünde bir Karadenizli(LAZ) uşağını çok ciddi bir şekilde oynuyor. Bunun yanı sıra o deliliğinin yanında bazı muziplikleri ile de seyirciyi güldürebiliyor. Deli İdris karısı Asiye ye deli gibi aşık fakat mesleğinin getirdiği paranoya ile aile hayatını mahvetmiş bir karakter. Cem Yılmaz oynadığı rolün gerçekten hakkını vermiş.

Şener Şen Ferman amir adında ve avcı lakaplı bir cinayet büro amirini canlandırıyor. Şener Şen’e bu rol gerçekten çok yakışmış. Rolünün hakkını vermiş kendine has o sakinliği ve olaylar karşısında sergilediği başarılı analizleri ona inanılmaz bir hava katmış. Kendi kuşağının son temsilcisi olarak mesleğini bu son işi ile başarılı bir şekilde bitirmenin hesabını yapan ve ekibini elinde tutmaya çalışan yaşlı bir kurt.

Filmin zengin iş adamı Battal Çolakzade’si ise Çetin Tekindor. Tekindor filmde kötü bir karakteri canlandırmakta. Bu kötü karakterin içerisinde ise çok farklı hikayelerin yorumlanmış olduğunu görmeniz mümkün.

Filmin Hasan “çömez” antropoloji mezunu polisini ise Okan Yalabık oynuyor. Cem Yılmaz’ın antropoloji ile ilgili esprileri ve takılmaları filme renk katmış.

Film, Türk sinemasına birçok yeniliği getirmesinin yanı sıra özgün bir senaryonun da üretilebileceğini bizlere Yavuz Turgul aracılığı ile göstermekte.

Filmi kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum. Filmi izlerken tüm duyularınızı açın, oyuncuların performanslarını değerlendirin. Çekim tekniklerine, renklerin kullanımına ve mekanların konular ile örtüşür bir şekilde verilmesine özellikle dikkat edin.

Paylaş-ı Yorum: İsmail Ünlü

One Reply to “Av Mevsimi- Film Analizi- Vizyon Film (3)”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir